Ce trebuie sa stii de kitul de distributie al masinii

Distributia unei masini contine subansamblurile motorului care asigura sincronizarea componentelor responsabile pentru admisia, evacuarea si pozitia cilindrilor pentru a respecta timpii de ardere ai motorului.

Exista doua tipuri de distributie, pe curea si pe lant, ultima fiind mai durabila in timp. Schimbarea kitului de distributie este o operatiune costisitoare. In afara de distributia propriu-zisa, exista si alte componente, precum curelele de transmisie si accesoriile, care trebuie inlocuite odata cu kitul de distributie.

La unele modele, distributia contine si pompa de apa, care este antrenata de aceeasi curea. Distributia contine o curea dintata de antrenare, rola de ghidare, rola intinzatoare si, in unele cazuri, pompa de apa.

Kitul de distributie se inlocuieste preventiv pentru a evita afectarea motorului daca lantul sau cureaua se rupe din cauza uzurii.

O distributie neinlocuita la timp poate duce la ruperea dintilor si chiar a curelei din cauza unei uzari excesive. In urma ruperii curelei, supapele care raman deschise sunt lovite de pistoanele aflate in miscare, ceea ce poate duce la indoirea supapelor sau chiar la distrugerea chiulasei, fisurarea blocului motor, spargerea pistoanelor, ruperea bielelor sau afectarea vilbrochenului. Remedierea acestor probleme poate fi extrem de costisitoare, in unele cazuri, fiind mai accesibila inlocuirea motorului.

La unele modele de motoare mai vechi, chiulasa are un spatiu in zona supapelor care impiedica suprapunerea acestora cu zona de miscare a pistoanelor. In cazul acestora, ruperea curelei de distributie nu afecteaza componentele motorului.

La autovehiculele cu distributie pe curea, inlocuirea acesteia se efectueaza la un anumit interval sau la parcurgerea unui anumit numar de kilometri parcursi. Inlocuirea depinde atat de recomandarile producatorilor auto, cat si de starea drumurilor si de modul in care autovehiculul a fost condus.