Protejarea masinii in sezonul cald

Masinile echivaleaza cu confortul, rapiditatea in miscare, tehnologii noi si dotari ultramoderne, insa implica si anumite masuri de protectie si mentenanta pentru a asigura o durata de viata cat mai mare si eficienta in functionare. Fiecare sezon are propriile caracteristici de care trebuie sa tinem cont pentru ingrijirea adecvata a masinii.

Vara, gasirea unui loc de parcare ferit de razele soarelui poate deveni o adevarata provocare in marile orase din cauza supraaglomerarii.  In cazul in care nu reusiti sa gasiti un astfel de loc, parcati masina astfel incat soarele sa bata spre partea din spate a masinii. Bordul, volanul, schimbatorul si scaunele din fata vor fi astfel protejate de razele soarelui. Temperaturile ridicate si razele soarelui afecteaza vopseaua masinii si motorul, accesoriile din interior din plastic si tapiteria. Folositi parasolarul pentru a diminua temperatura din masina si pentru a proteja tapiteria si bordul masinii de razele soarelui care pot decolora plasticul si il pot face rigid. Puteti folosi parasolarele pentru parbriz si luneta si foliile solare pentru geamurile laterale.

Daca masina este deja supraincalzita de razele soarelui, este recomandabil sa scoateti aerul cald din masina. Porniti aerul conditionat la maxim, fara recirculare, deschideti partial geamurile si redirectionati fluxul de aer catre picioare. Dupa ce interiorul s-a racit suficient, inchideti geamurile si activati modul de recirculare a aerului.

Daca mergeti cu masina cand sunt temperaturi foarte ridicate, e recomandabil sa utilizati in mod eficient aerul conditionat. Dupa ce ati plecat la drum, folositi functia Auto si tineti geamurile inchise sau intredeschise pentru a ventila cat mai bine habitaclul. Nu folositi un timp indelungat functia Auto, activati-o doar timp de cateva minute si opriti din cand in cand aerul conditionat pentru a evita racirea excesiva a habitaclului. Astfel, variatia temperaturii de la interior va fi redusa, iar corpul dumneavoastra nu va fi supus unui soc termic la iesirea din masina. Totodata, nici consumul de combustibil nu va fi ridicat. Compresorul climatizarii solicita suplimentar motorul masinii.

Pe durata verii, asigurati-va ca nivelul antigelului se afla in limite normale. Puteti pastra un recipient de antigel in portbagaj pentru a completa cantitatea atunci cand aceasta scade sub limitele normale. Antigelul are un punct scazut de inghet, dar si un punct de fierbere la o temperatura foarte ridicata.

Anvelopele se pot incalzi excesiv, de aceea se recomanda verificarea presiunii in roti. Rotile umflate la o presiune mai mica fata de cea normala acopera o suprafata mai mare pe sosea, creand o forta de frecare mai mare si mai multa caldura si conducand la pierderi de aderenta si la o uzura accentuata.

Inlocuiti uleiul de motor cu unul care are un grad de vascozitate mai mare pentru a rezista la temperaturi ridicate.

Din cauza soarelui puternic, cauciucul stergatoarelor se poate rigidiza si poate crapa. Verificati stergatoarele si, daca este necesar, inlocuiti cauciucul acestora.

Folositi un lichid de parbriz pentru vara care contine substante cu proprietati antistatice, antiinsecte, antiaburire si anticorozive.

Aplicati ceara o data pe luna pentru a proteja de crapaturile si fisurile stratului de vopsea pe razele soarelui le creeaza. Puteti opta, de asemenea, pentru polish sau colantarea capotei, a plafonului si a portbagajului.

Conduceti cu mare atentie si reduceti viteza in zonele unde asfaltul pare mai inchis la culoare sau lucios. In astfel de zone, asfaltul incins diminueaza aderenta si este mai putin poros, nereusind sa absoarba petele de ulei din cauza carora este alunecos. Franati inainte de un viraj, in special in zonele unde asfaltul este foarte incins si evitati sa conduceti pe denivelari in exteriorul virajelor in zone cu asfalt valurit din cauza traficului intens.