Topul producatorilor auto in 2016

Compania Millward Brown a realizat un top al producatorilor auto pentru 2016, luand in calcul valoarea brandurilor, pozitia in industrie si cresterea inregistrata de acestia comparativ cu anul anterior.

 In 2016, Toyota a fost lider in domeniul auto, inregistrand o crestere cu 2% a valorii companiei si ajungand la 29.5 miliarde dolari. Succesul se datoreaza adaptarii permanente a companiei la cerintele clientilor, dar si cresterii valorii de referinta.

Pe locul doi in top se afla BMW, cu o crestere de 2% datorita modelului Seria 7 si modelelor hybrid i3 si i8, iar locul trei este ocupat de Mercedes, cu o crestere de 4%, datorita modelului din clasa E si varietatii portofoliului.

Urmatoarele locuri in clasament sunt ocupate de Honda, Ford, Nissan, Audi, Land Rover, Porsche si Tesla.

Audi a inregistrat o devalorizare de 6%, cea mai mare din top 10, iar per total, valoarea brandurilor din top a scazut cu 3%, pana la 139.9 miliarde de dolari din cauza declinurilor inregistrate de Audi, Honda si Land Rover.

Tot in 2016, Tesla a intrat in top 10 producatorii de automobile din lume, ceea ce arata un interes in ceea ce priveste masinile electrice autonome. Tesla este recunoscuta pentru sistemul avansat de rulare autonoma pe care il implementeaza pe masini. Compania a reusit sa intre pe segmentul masinilor de lux, diferentiindu-se de restul brandurilor prin sistemele avansate, reinventand automobilul electric. Dupa ce a introdus modelele sale in clasa de lux, compania s-a axat pe crearea unui model accesibil pentru a declansa dorinta clientilor de a incerca produsele sale.

Cresterea companiei Tesla este comparata cu ascensiunea rapida a brandurilor Apple si Facebook de catre Peter Walshe, directorul companiei de cercetare de piata Millward Brown.

Tot in top 10 producatori auto a intrat in 2016 si Porsche datorita ofertelor atractive situate in zonele de nisa ale pietei.