Cum afecteaza sarea caroseria masinii

Suntem in sezonul rece, cand zapada si gheata ne pot pune in dificultate atunci cand conducem. Pentru a evita evenimentele neplacute in trafic atunci cand vremea este deosebit de rece iar gheata se formeaza, autoritatile au gasit o metoda ieftina si destul de eficienta pentru indepartarea suprafetelor alunecoase de pe carosabil: amestecul de nisip cu sare. Desi sarea este foarte eficienta impotriva ghetei, nu este la fel de buna pentru caroseria masinii pe care o conducem, in cele mai multe cazuri zilnic. Iata care sunt efectele nocive ale sarii atunci cand vine in contact cu suprafetele metalice ale masinii.

Desi ne bucuram atunci cand carosabilul nu prezinta pericole, expunerea caroseriei la solutii saline poate duce la coroziune si, implicit, aparitia ruginei. Fie ca vorbim de masini noi sau mai vechi, toate sunt expuse aceluiasi nivel de risc atunci cand vine vorba de sare. De ce este folosita sarea pe carosabil? Sarea are puterea de a reduce nivelul de inghet al apei, astfel incat apa ramane in stare lichida pe carosabil, dand voie cauciucurilor sa adere la carosabil. Acest lucru nu este posibil atunci cand o pelicula de gheata se formeaza la suprafata carosabilului, ceea ce poate duce la alunecare si evenimente neplacute in trafic.

In timp ce aparitia ruginii este intradevar una din cele mai mare probleme atunci cand expunem caroseria la sare, nu este singura problema ce ar putea aparea. Scurgeri la sistemul de franare hydraulic poate, de asemenea, sa fie o problema cauzata de expunerea repetata la sare. Avand in vedere ca dedesuptul masinii este si cel mai expus la sare, fiind de asemenea si cel mai deschis la impuritati, aici au loc cele mai multe probleme atunci cand utilizam masina pe timpul iernii. Din pacate, defectele care se intampla sub masina sunt si cele detectate cel mai tarziu, deoarece nu sunt vizibile si se simt doar atunci cand creeaza probleme grave.

Atunci cand circulam cu masina, o buna parte din sarea imprastiata pe carosabil va fi aruncata sub masina. Ea se va acumula aici, va forma depozite si va coroda suprafetele, indiferent de tipul lor. Sarea are o actiune foarte agresiva in timp pe orice tip de suprafata. Pana si cimentul se macina atunci cand este expus la sare. Nici macar parcarea masinii intr-un garaj nu va minimiza acest tip de probleme. Chiar si in garaj, gheata si zapada acumulata sub masina va ramane acolo si va creea un mediu propice sarii sa continue procedul de corodare. Toba de esapament, arcurile, si pragurile masinii sunt printe componentele care sufera cele mai multe daune din cauza sarii.

Ce putem face pentru a ne feri masinile de efectele distructive ale sarii? De vreme ce sarea este foarte practica pe sezonul rece, nu ne ramane decat sa luam masuri proprii de protectie a masinii. Daca pana acum nu ai vazut rostul spalarii masinii in timpul iernii, pentru ca “oricum se murdareste la loc”, afla acum ca asta e cea mai buna metoda sa scapi de sarea de pe si de sub masina. Mergi mai des cu masina la spalatorie iarna si ai grija sa soliciti echipei sa spele cu presiune si dedesuptul masinii. In acest fel, indepartezi depozitele de sare inainte ca ele sa creeze probleme.