Esti in cautarea unei masini diesel second hand? Afla ce masini sa eviti

Masinile diesel sunt cautate si apreciate datorita consumului scazut de carburant. Daca sunteti in cautarea unui autovehicul diesel second hand, este bine sa aveti in vedere cateva aspecte.

O verificare atenta in service si un test drive ar trebui sa fie suficiente pentru a hotari daca alegeti sau nu o masina. Daca descoperiti unele probleme mai grave, este bine sa renuntati la ideea de a achizitiona autovehiculul testat. Iata cateva dintre semnalele care pot indica probleme serioase.

Fumul

O masina cu o vechime de pana in 10 ani nu ar trebui sa scoata fum. Pentru a verifica acest lucru, puteti tura motorul la 4000 rotatii pe minut, pe loc sau in mers. Daca scoate fum negru, este un semn ca arderea nu se realizeaza corespunzator sau ca filtrul de particule a fost inlaturat. Un fum alb poate indica probleme ale turbinei sau ale supapelor. In ambele situatii, remedierea problemei este costisitoare.

In cadrul test drive-ului, puteti observa eventuale defectiuni ale masinii. Pentru o analiza pertinenta, se recomanda turarea masinii la 3000 rotatii pe minut pentru a vedea daca scoate fum si cum porneste.

Pornirea

In general, problemele la nivelul bujiilor sau al pompei sunt mai vizibile iarna. Este indicat sa ridicati capota si sa verificati daca motorul este rece. Pornirea trebuie sa fie rapida, fara a invarti electromotorul de multe ori inainte de a porni. Daca motorul porneste greu iarna, este foarte probabil sa existe probleme la nivelul sistemului electric sau al bujiilor incandescente.

Masinile diesel trag in general de la o turatie intre 1600 si 1800 de rotatii pe minut, demarajul fiind resimtit repede. Daca accelerati si observati ca motorul accelereaza prea lin, pot exista probleme la nivelul turbinei. Reparatiile in astfel de situatii sunt destul de costisitoare.

Ulei in antigel

Cand verificati componentele de sub capota, urmariti si starea lichidului de racire. Acesta trebuie sa fie curat, fara depuneri sau pete de grasime. Depunerile si petele de grasime indica existenta reziduurilor de ulei.

Reziduurile pot surveni de la racitorul de ulei prin care circula uleiul de motor. Acesta este separat printr-un perete metalic de antigel, care este mai rece. In cazul in care peretele rugineste sau daca garnitura de chiulasa se arde, uleiul ajunge in antigel.

Filtrul pentru particule

Inlocuirea unui filtru pentru particule este costisitoare, de aceea, este bine sa verificati starea lui. Pot exista situatii in care acesta lipseste sau este anulat din softul masinii pentru a nu da erori in bord. Daca observati ca martorul de bord este aprins, e bine sa evitati achizitionarea masinii.

Motorul

In general, motoarele diesel care au o anumita vechime tind sa fie umede din cauza scurgerilor de ulei si motorina. Un motor bine ingrijit, cu semeringurile si garniturile schimbate conform recomandarilor producatorului, va avea cat mai putine pete. Daca pompa de inalta presiune este uda, este un semn ca pierde motorina.

Un intercooler patat de ulei este cel mai probabil fisurat. Tot de fisuri poate fi vorba si in cazul petelor existente pe langa turbina, al conductelor de recirculare sau al blocului motorului. In astfel de situatii, o vizita la service va va ajuta sa aflati cu exactitate care sunt problemele.

Cand verificati motorul, este bine sa analizati cu atentie cat de tare vibreaza. Din cauza vibratiilor puternice, tampoanele de motor sau alte componente se pot rupe cu usurinta la motoarele diesel. Totodata, o vibratie puternica poate indica un support fisurat sau rupt. Totusi, o vibratie usoara este normala atat la pornire, cat si la oprire.

Ambreiajul

Cand efectuati test drive-ul, verificati ambreiajul si starea volanului. Pentru verificarea ambreiajului, accelerati brusc, de la 2000 de rotatii pe minut pentru a vedea daca motorul tureaza in gol. Daca simtiti vibratii sau zgomote la pornirea de pe loc cand ridicati pedala, cel mai probabil volanta trebuie sa fie inlocuita.

O analiza atenta a acestor aspecte va ajuta sa scutiti ulterioare investitii majore intr-un autovehicul proaspat achizitionat, care ar trebui sa functioneze in parametri normali.