Tendinte globale in industria asigurarilor auto in 2016

Anul 2016 va fi caracterizat de o crestere pentru industria asigurarilor datorata ameliorarii mediului economic la nivel global, dar si de un impact al tehnologiei, incurajat de rolul generatiei Y asupra pietei de asigurari.

Evolutia “internetului lucrurilor” si a tehnologiei telematice

Tot mai multe companii de tehnologie lucreaza la dezvoltarea unor produse care ofera companiilor de asigurari posibilitatea de a masura obiceiurile si comportamentele clientilor, precum stilul de condus. Tehnologiile telematice permit soferilor care conduc bine sa beneficieze de reduceri la prima de asigurare auto.

Generatia Y, numita si “millennials” va avea o influenta mare asupra pietei de asigurari

O mare parte a generatiei Y denumita si “millennials” a ajuns deja la maturitate si a intrat in targetul companiilor de asigurari. Puterea de cumparare a consumatorilor din aceasta categorie va creste in 2016, determinand o orientare catre acestia din partea asiguratorilor in cadrul campaniilor de marketing. Se estimeaza asadar ca firmele de asigurari vor face investitii mai mari in servicii de customer service online si vanzari online, in special prin dispozitivele mobile.

Aparitia unor noi jucatori pe piata asigurarilor

Procesele de fuzionare, achizitiile si parteneriatele intre companii vor favoriza intrarea pe piata asiguratorilor a marilor giganti precum Google, Walmart sau Amazon care detin baze de clienti foarte mari si sunt construite pe baza unor modele de business de succes, bucurandu-se de un capital foarte bun. Google a lansat in Statele Unite ale Americii site-uri pentru achizitia politelor auto.

Datorita vizibilitatii puternice si prezentei acestor companii la nivel international, se previzioneaza raspandirea tendintelor la nivel global. Acest lucru va conduce la o crestere a nivelului competitivitatii intre companiile de asigurari si la aparitia unor probleme de adaptare la nivelul pietei din partea companiilor mici care vor fi nevoite sa se dezvolte din punct de vedere tehnic pentru a ajunge la nivelul marilor corporatii. Avand in vedere nivelul mare de competitivitate, companiile vor oferi servicii mai bune consumatorilor.

Aceste tendinte vor avea un impact diferit asupra regiunilor existente la nivel global, in functie de contextele locale si de particularitatile acestora. In Romania in 2016, cel mai probabil pe piata vor ramane doar companiile de asigurari existente si in anii anteriori, iar produsele generate de tehnologiile telematice probabil vor aparea in anii urmatori, dupa implementarea si extinderea acestora pe pietele mari.

Top Lac Auto Service realizeaza servicii de reparatii auto pe baza politelor RCA si CASCO care sunt decontate in mod direct de catre companiile de asigurari existente in Romania.