De ce nu porneste masina la temperaturi reduse? Cauze posibile si cum sa previi astfel de situatii

Temperaturile au inceput deja sa scada si in curand va fi destul de frig. In putin timp, vom incepe sa vedem indicatorii pe bord care ne anunta ca sunt doar cateva grade cu plus afara. Din pacate, o data cu venirea vremii reci, pot incepe si problemele la masina, probleme ce poate nu s-au arata pe parcursul sezonului cald. Asadar, de ce nu porneste masina cand este frig afara? Care sunt cauzele si ce putem face sa ne ferim de surprize neplacute in acest sens? Nu este nimic mai frustrant decat o masina care refuza sa pornesca atunci cand trebuie sa ducem copiii la scoala si noi sa ajungem la munca. De aceea este bine sa fim constienti de ce ar putea cauza un astfel de eveniment neplacut, pentru a putea lua masuri.

  • Probleme cu bateria masinii

In cele mai multe cazuri, a baterie slabita este vinovata pentru refuzul de pornire a unei masini, in special la temperaturi reduse. Cand este cald afara, chiar daca bateria incepe sa slabeasca, nu va cauza probleme sesizabile. Dar cand este frig iar masina are nevoie de mai multa putere sa porneasca motorul, bateria nu va mai face fata. Daca auzi un suierat slab atunci cand intorci cheia in contact, dar motorul refuza sa se invarta, cel mai probabil bateria este slabita. In cazul in care bateria nu mai are nici o putere sau cablurile care fac legatura la bateria s-au desprins, e posibil sa nu auzi nici un fel de zgomot. Daca te grabesti, poti incerca sa pornesti masina cu un redresor, daca ai un astfel de echipament. O simpla masurare a bateriei iti va spune daca este slabita, astfel vei stii sa iei una noua si sa remediezi problema.

  • Probleme cu alternatorul

Alternatorul este piesa care iti incarca bateria atunci cand motorul este in functiune. Daca stii ca bateria este relativ noua, dar ai probleme la pornire, se prea poate ca alternatorul sa fie cauza. Daca pornest masina cu un redresor, dar motorul se ineaca in scurt time, atunci alternatorul este problema masinii tale. De asemenea, cand alternatorul nu functionaza corect, farurile si luminile de pe bord se aprind si sting intermitent. Poti chiar sa simti un miros de ars in cabina, in cazul in care alternatorul s-a supraincalzit. Din pacate, daca alternatorul e defect, doar un mecanic poate sa remedieze problema, din cauza ca este o piesa nu doar legata la bateria, dar si la motorul masinii. Partea buna ca nu este foarte costisitor si nici nu dureaza mult inlocuirea unui alternator. Poti opta pentru unul nou sau unul reconditionat, iar reparatia dureaza cel mult doua ore.

  • Uleiul folosit pentru masina se poate sa nu fie cel bun

In conditii de frig, uleiul isi reduce din fluiditate si nu mai curge cu usurinta. Iar cand ungerea nu este foarte buna, efectele se vor simti si pe baterie, care va fi mult mai solicitata de efortul motorului de a se invarti si porni. Daca uleiul masinii tale are o vascozitate la rece prea ridicata, adica nu prea curge la rece, s-ar putea sa ai probleme la pornirea masinii cand temperatura ambiental e scazuta. Pe de alta parta, o vascozitate excesiva la temperaturi inalte inseamna ca partile componente ale motorului nu sunt protejate suficient, ceea ce duce la o uzura prematura.

  • Probleme la sistemul de alimentare cu combustibil

In timp, sistemele de alimentare cu combustibil al masinilor poate ajunge contaminat cu apa. Acest lucru poate duce la probleme de combustie si in cazul in care temperatura de afara face apa sa inghete, motorul nu va mai functiona deloc. Problema este mai acuta in conductele care alimenteaza injectoarele cu combustibil. Aceste conducte sun tuburi foarte inguste care se pot bloca usor cu particule mici de gheata, privand motorul de combustibil. Pe langa faptul ca motorul nu porneste, cand sunt probleme la sistemul de alimentare cu combustibil, masina va prezenta si alte simptome. Astfel, e posibil ca motorul sa functioneze sacadat, in special cand masina este accelerata, si sa aiba o maniera smucita de a functiona in general. De asemenea, este posibil ca motorul sa se opreasca chiar si in mers din cauza problemelor de alimentare cu combustibil. Daca masina ta are apa pe conductele de alimentare cu combustibil, va trebui sa iti duci masina la un specialist pentru o curatare profesionala. O solutie pentru evitarea contaminarii cu apa este sa tii rezervorul aproape plin in permanenta, reducand posibilitatea formarii condensului. Pentru posesorii de masini diesel, este de notat ca motorina tinde sa se ingroase la temperaturi scazute si sa nu mai curga cu usurinta, asa ca este posibil ca masina sa dea rateuri la pornire.

Trimite articolul: